CERN Bilim Merkezine yolculuk

BİRİKİM BİLGİ İÇİN SINIR TANIMADI

Özel Birikim Okulları olarak öğrencilerimizin avrupa da gercekleşen gelişmelerden ve yeniliklerden haberdar olmaları bizler için önemliydi bu nedenle okulumuzun fizik zümresi olarak Bilimin kalbi kabul edilen CERN bilim merkezine doğru yola çıktık. Bu yolculuğumuza once italya da Ferrari müzeleri ile Ferrari nin  nasıl günümüze kadar kalıcı ve değerli bir marka olmayı başardığını öğrenerek başladık ardından Milano kentini ve tarihsel yerleşkelerini tanıyarak italya turumuzdan isviçre nin cenevre kentıne yola cıktık. Yolculuğumuz sırasında Alp dağlarının eteklerine yerleşmiş olan dünyaca ünlü dağ sporlarının gerçekleştiği Chamonix yerleşkesinide kısaca keşfettikten sonra CERN e doğru hareket ederken tarihimizide bir kez daha gözden geçirmeye devam ettik once lozan antlaşması sonra montrö boğazlar sözleşmesinin yapıldığı otelleri ziyaret edip leman gölünü izleyerek gerçekleştirdiğimiz yolculuğumuzun sonunda CERN bilim merkezine ulaştık.

Peki CERN nedir?

CERN, Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi anlamına gelen Fransızca, “Consei Européen pour la Recherche Nucléaire” sözcüklerinin kısaltmasıdır. Bu kurum, İsviçre ve Fransa sınırında yer alan dünyanın en büyük parçacık fiziği laboratuvarıdır.

Öğrencilerimize burada geçmişten günümüze CERN nün sunumu yapılıp 1954 yılında 12 ülkenin katılımıyla kurulmuş olduğu günümüzde ise 21 tam üyesi ve 2 tam üyelik adayına ilaveten Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 3 ortak üyesi olduğu ve orada gerçekleşen deneyler hakkında bilgiler sunuldu. Gençlerimize parçacık fiziği ve hızlandırıcılar hakkında sunulan bilgiler gençlerimizin bakış açılarını olumlu yönde değiştirdi. CERN ü büyük bir heyecan ile gezen gençlerimiz sadece mühendis olmaktan yana dünyayı değiştirebilecek imkana sahip olduklarını ve yapabileceklerinin en iyisini yapmaları gerektiğini benimsediler. Orada kullanılan deney araçlarını inceleyerek onlar hakkında aldıkları bilgileri ülkemizi daha ileriye nasıl taşıyacaklarını ve ülkemizde nasıl bilimsel çalışmalar yapmaları gerektiklerini düşlemeye başladılar… ülkemizinde bu kuruma destek veren ülkeler arasında yer alıyor olduğunu kendi gözleri ile görmeleri ise onları bu konuda daha da güçlendirdi.

Bilim dolu olan bu turumuzun ardından isviçre nin diğer bir ünlü kasabası olan gruyere kasabasına gidip orada gruyere peynirinin tadını yerinde keşfettik. Bu lezzetli aranın ardından rotamızı hızlı tren ulaşımının keyfini çıkartarak Fransa ya yönelttik ve burada paris kentinin sembolü olan Eyfel kulesini,tarihini ve diğer mimari yapılarını tanıyarak yolculuğumuzu sürdürdük. Bir sonraki durağımız ise Paris in diğer dikkat çeken parçası Disneyland oldu. Burada gönüllerince eğlenen gençlerimiz 6 günlük dolu dolu yaptıkları bu turun kapanışını ise akşam Disneyland ile özdeşleşen havai fişek gösterileri ile tamamladılar.

RESİM GALERİSİ

Etiketler:  cern, yurt dışı, eğitim, gezi

HABERLER

Aylık yemek menüsünü görüntüleyebilirsiniz

Etkinliklerimiz

HAKKIMIZDA

Birikim Okulları 1996 yılında bir grup gönüllü girişimci tarafından kurulmuştur. Aynı yıl bir ilköğretim okulu ve bir dersane eğitim-öğretim hayatına başlamıştır. Bugün 42 Okul, 17 Kampüs ile eğitim öğretim alanında hizmet vermeye, çocuklarımızın geleceklerini aydınlatmaya devam etmektedir.